Dag 12

Idag när jag kom upp höll alla valparna upp sina huvuden och stödde på sina framben, det var härligt att se! De försöker ta sig upp på alla fyra men vacklar omkull, men det dröjer inte länge förräns de är uppe på alla fyra ben :). Vi har även i dagarna diskuterat namn, jag har hela tiden sagt att om jag får en kull så ska denna var tillägnad min första Eurasier Ella som inte längre finns med oss utan är en Ängel. Därför har jag valt att alla i kullen skall heta Angel of i början av sitt kennelnamn. För mig är ett kennelnamn ett kennelnamn men det är kul när det finns en betydelse i det. Med erfarenhet vet jag att man som ägare sedan brukar namndöpa sin älskade hund till det som man själv känner för. Jag hade från början några namn klara men när jag började söka lite om änglar så visade sig att det finns massor med fantastiska änglar och dess betydelse. Så det blev lite ändringar och så här blir de nu namnsatta:
Rosa tik      -    Angel Of Dreams = Ängeln av drömmar
Blå hane     -    Angel Of Fire = Ängeln av eld
Lila tik        -    Angel Of Sunshine = Ängeln av solsken/solstrålar
Aprikos tik  -    Angel Of Love = Ängeln av kärlek
Silver tik     -    Angel Of Life = Ängeln av livet
Grön tik      -    Angel Of Heaven = Ängeln av himlen

Jag har fått massa fina förslag från er blivande valpköpare och är jätteglad över ert engagemang! Även om jag nu tog det slutliga beskedet själv vet jag att ni ändå inte blir ledsna då jag vet att ni tycker namnen är fina. Känns fantastikst att veta vilka engagerade och härliga valpköpare vi har och jag ser verkligen fram emot tiden framöver med er!


Ha en Trevlig Söndag!


Kommentarer
Postat av: Alicia

Vilka fina namn!!! Det passar verkligen!

2011-03-27 @ 15:38:24
Postat av: Anonym

Jättefina kennelnamn och fina bilder. Kul att det händer saker med dom varje dag nu =D Kramis

2011-03-27 @ 18:13:24
Postat av: Jeanette Dyberg

Vackra namn, verkligen passande =)

2011-03-27 @ 21:05:39
Postat av: Anneli och Simon

Kommentaren "Jättefina kennelnamn och fina bilder. Kul att det händer saker med dom varje dag nu =D Kramis" kom från oss =) Missade visst att skriva våra namn =O

2011-03-28 @ 09:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0