Dag 55

Nu äntligen verkar det som om bloggen fungerar igen efter driftstörningar och jag hoppas att den ska göra det dem sista dagarna också.
Idag var det som sagt en stor dag, dags för veterinärbesök och chippmärkning, vaccinering samt besiktning. Det gick bra att åka bil dit. Vi fick mycket uppmärksamhet på gatan utanför kliniken, "små nallebjörnar som var ute och vandrade =)! Väl inne på kliniken var de nyfikna och sprang omkring inne i rummet. Kopplena for hit och dit innan vi hann ta av dem. En efter en tog vi dem och de fick först sin vaccinering sedan chippmärkning. Det är mycket papper som ska fyllas i och det är viktigt att allting stämmer överens med namn, mikrochipnr osv. De alla var otroligt duktiga! Sedan var det dags för veterinären att gå igenom de alla en för en. En sk veterinärbesiktning. Även här var de så duktiga fast hon kände, klämde och drog i benen, svansen, kollade tänder, öron osv! Alla blev väldigt trötta och somnade så sött på golvet sedan. Ja vi fick helt enkelt bära ut dem till bilen efteråt :). Men det tog inte så lång tid så var det full rulle i bilen igen. Vi stannade även vid mitt jobb där alla fick komma och se på dem, och jag kan säga att de alla tyckte att de var så fina och mysiga!
Det blev inte så många bilder, det glömdes liksom av under tiden vi höll på. Men en bild fick vi i alla fall till, bättre än ingen =)

Imorgon börjar det bära av till nya hem och det är med blandade känslor, jag kan verkligen inte förstå att de redan är 8 veckor imorgon!. Men jag känner ändå att valparna är redo att flytta till nya äventyr! Det är svårt att ge 6st valpar det de nu behöver då de kräver så mycket mera. De vill ut och upptäcka världen och det kommer de att få göra med sina nya mattar och hussar som varmt väntar på dem!
//Önskar Er alla en fortsatt trevlig Måndagkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0